Õuesõpe
Õuesõpe võimaldab loomulikul ja ehedal moel tagada riikliku õppekava elluviimise. See on
õppeprotsess, kus laps on aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Laps kaasatakse
tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
- Suunatakse last ümbritsevat maailma märkama, uurima ning kogema mängu ja
igapäevatoimingute kaudu, võimaldades lapsel ümbritsevat tajuda erinevate meelte ning
aistingute abil: vaadeldes, nuusutades, maitstes, kompides, kuulates helisid. - Lõimitakse erinevaid tegevusi: võrdlemist, modelleerimist, mõõtmist, arvutamist, vestlemist,
ettelugemist, kehalist liikumist, kunstilist ja muusikalist tegevust. - Suunatakse last mängudes, ümbritsevas looduses, liikluses, oma terviseseisundis jm märgatu
kohta küsimusi esitama (probleemi püstitama), küsimustele vastuseid leidma (oletama ja
oletusi kontrollima) ning märgatust ja kogetust järeldusi tegema. - Suunatakse last materjale ja vahendeid säästlikult kasutama ning hoolivalt ja
heaperemehelikult käituma.
Projektõpe
Muutunud õpikäsitus toetab ja tagab õpiprotsessis: õpivaldkondade- ja eluvaldkondade lõimimist,
meeskonnatööd, loovat ja kriitilist mõtlemist, eneseväljendusoskust, ettevõtlikkust, võtmepädevusi,
faktiteadmiste asemel oskust probleeme lahendada.
• Avatud õppekava, mille loovad koos lapsed ja õpetajad. Kasutatakse kuuplaane või
projektiplaane, mida pidevalt täiendatakse vastavalt laste huvidele.
• Tegevused on omavahel lõimitud, see aitab lastel luua erinevate valdkondade alastest
teadmistest tervikliku pildi koos oskustega.
• Tegevusplaan kujuneb vastavalt sellele, millised on laste huvid, see tagab laste
õpimotivatsiooni tõusu.
• Õpetaja loob häid suhteid lastega, abistab neid õppimise protsessis.
• Lapsed juhivad oma õppimist uurimise kaudu.
• Lapsed oskavad teha koostööd erinevate vastuste leidmiseks ja nende teadmisi kajastavate
projektide loomiseks.
• Laps on õppeprotsessis aktiivne, õppimine on lapsest lähtuv.
• Loovuse toetamine.
• Teemade käsitlused on elulised, tõelised ja seotud igapäevaste teemadega ning on tavaliselt
pikemaajalised. Teemasid uuritakse sügavuti ja igast vaatenurgast.
• Õpetaja annab lastele piisavalt vabadust, et nad saaksid katsetada ja avastada lahendusi
ettetulevatele probleemidele, mida võib tekkida ühe projekti jooksul mitmeid kordi.
• Projektõpet läbiviiva õpetaja võtmesõnaks on nüüdisaegsus.
Kiusamisest vaba lasteaed!
Programmi „Kiusamisest vabaks“ eesmärk on luua lasteaias üksteist arvestav ja kaasav suhe, luua
kiusamist ennetav käitumiskultuur, kus suhtutakse üksteisesse sallivalt ning austavalt.
• Täiskasvanud vastutavad laste seas toimunud kiusamise eest.
• Kasutusel on ennetusstrateegiad.
• Kiusamisevastase töö üheks sihtgrupiks on kiusamise pealtvaatajad.
• Laste koosluse areng, mida iseloomustab sallivus, austus, hoolivus ja julgus.
Robootikategevused
Robootika vahendite kasutamine loob seoseid erinevate ainevaldkondade (mina ja keskkond,
keel ja kõne, matemaatika, kunst, muusika ja liikumine) vahel ning muudab veelgi
huvitavamaks lasteaias kasutusel olevate aktiivõppe metoodikate kasutamise (Kiusamisest vaba
lasteaed, õuesõpe, projektõpe).
Robootika vahendite kasutamine on motivaatoriks eesti keelest erineva koduse keelega lastele
eesti keele õppimisel (sõnavara arendustöö ja jutustamise oskuse arendamine).