Tagasi Avaleht-le

Projektid, programmid

Õuesõpe

Õuesõpe võimaldab loomulikul ja ehedal moel tagada riikliku õppekava elluviimise. See on
õppeprotsess, kus laps on aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Laps kaasatakse
tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.

  • Suunatakse last ümbritsevat maailma märkama, uurima ning kogema mängu ja
    igapäevatoimingute kaudu, võimaldades lapsel ümbritsevat tajuda erinevate meelte ning
    aistingute abil: vaadeldes, nuusutades, maitstes, kompides, kuulates helisid.
  • Lõimitakse erinevaid tegevusi: võrdlemist, modelleerimist, mõõtmist, arvutamist, vestlemist,
    ettelugemist, kehalist liikumist, kunstilist ja muusikalist tegevust.
  • Suunatakse last mängudes, ümbritsevas looduses, liikluses, oma terviseseisundis jm märgatu
    kohta küsimusi esitama (probleemi püstitama), küsimustele vastuseid leidma (oletama ja
    oletusi kontrollima) ning märgatust ja kogetust järeldusi tegema.
  • Suunatakse last materjale ja vahendeid säästlikult kasutama ning hoolivalt ja
    heaperemehelikult käituma.

 

Projektõpe

Muutunud õpikäsitus toetab ja tagab õpiprotsessis: õpivaldkondade- ja eluvaldkondade lõimimist,
meeskonnatööd, loovat ja kriitilist mõtlemist, eneseväljendusoskust, ettevõtlikkust, võtmepädevusi,
faktiteadmiste asemel oskust probleeme lahendada.
• Avatud õppekava, mille loovad koos lapsed ja õpetajad. Kasutatakse kuuplaane või
projektiplaane, mida pidevalt täiendatakse vastavalt laste huvidele.
• Tegevused on omavahel lõimitud, see aitab lastel luua erinevate valdkondade alastest
teadmistest tervikliku pildi koos oskustega.
• Tegevusplaan kujuneb vastavalt sellele, millised on laste huvid, see tagab laste
õpimotivatsiooni tõusu.
• Õpetaja loob häid suhteid lastega, abistab neid õppimise protsessis.
• Lapsed juhivad oma õppimist uurimise kaudu.
• Lapsed oskavad teha koostööd erinevate vastuste leidmiseks ja nende teadmisi kajastavate
projektide loomiseks.
• Laps on õppeprotsessis aktiivne, õppimine on lapsest lähtuv.
• Loovuse toetamine.
• Teemade käsitlused on elulised, tõelised ja seotud igapäevaste teemadega ning on tavaliselt
pikemaajalised. Teemasid uuritakse sügavuti ja igast vaatenurgast.
• Õpetaja annab lastele piisavalt vabadust, et nad saaksid katsetada ja avastada lahendusi
ettetulevatele probleemidele, mida võib tekkida ühe projekti jooksul mitmeid kordi.
• Projektõpet läbiviiva õpetaja võtmesõnaks on nüüdisaegsus.

 

Projekt : Ise kasvatame, ise valmistame,  ise sööme.

Projekt pakub lastele kui ka lastega projektis osalevatele täiskasvanutele rohkem teadmisi ja kogemusi tervislikust eluviisist ja selle vajadusest. Lapsed ise kasvatavad toiduks tarbitavaid taimi  kasvuhoones ja peenardel, valmistavad sellest vitamiinirikast ja toitvat smuutit, teed, puu- ja köögivilja salateid. Lapsed õpivad tundma ja eristama erinevaid toite, katsetama maitseid, värve ja tekstuure. Julgustame lapsi uusi toite proovima.

Tulemused:

  • Lapsed teavad, kusttoitpärineb (köögiviljad ja maitsetaimed kasvavad mullas, puuviljad puudel)
  • Lapsed osalevadtaimekasvatamise protsessis ja õpivad hoolitsema oma külvatud seemnete ja istutatud taimede eest;
  • Lapsed mõistavad, miks on olulinesüüapuu – ja köögivilju
  • Lapsed oskavadnimetada ja äratunda põhilisi taimede koostisosi
  • Lapsed valmistavadkoostäiskasvanuga lihtsamaid toite ja tervislikke teed puuviljadest;
  • lapsed oskavadohutultnoaga tegutseda
  • lapsed arendavadkoostööoskusi, vastutustunnetja eneseväljendust
  • lapsed kasutavadomaloovust toidu kujundamisel
  • lapsed eristavad erinevaidmaitseid (magus, soolane,hapu)
  • Lapsed õpivadväärtustamatervislikku toitumist praktilise tegevuse kaudu.

Projektis osalevad kõik lapsed. Meie tegevused:

  • Perioodiljaanuaristjuunini osalevad lapsed taimede istutamises ning uurivad, kuidas seemnest kasvab vili. Nad õpivad tundma erinevaid taimi, nende omadusi ning hoolitsema taimede eest. Tegevus toimub ruumides, kasvuhoones ja peenardel.
  • Ükskordkvartalis toimub tervisenädal, kus on plaanitud erinevad teemad „Kuidas valmistada smuuti?”, „Mis kasu toovad puu-ja juurviljad lastele?“, „Toidunõud ja tema ohutu kasutamine“. Tervisenädala raames korraldatakse lasteaias 3 korda smuutipäeva, 2 korda salatipäeva.
  • Projektiraameskorraldame 2 meistriklassi ning kutsume koka (lapsevanem „Narva aasta kokk”) ja lasteaia koka. Kokk vestleb lastega teemal “Elukutse kokk” ja “Toidu valmistamine on alati põnev” ning õpetab lapsi tervislikke magustoite valmistama.
  • Korraldametöötoa ka vanematele ja õpetajatele,kus nad saaksid õppida, kuidas laste jaoks tervislikke ja maitsvaid roogasid valmistada (nt.«Tervislikud suupisted» või «Kuidas valmistada maitsvat smuutit».
  • Emadepäevaksteeb laps koosemaga söödavat pilti: kaunistavad koos putru puuviljade ja marjadega ning osalevad fotokonkursil „Minu lemmik toit“.

 

Kiusamisest vaba lasteaed!

Programmi „Kiusamisest vabaks“ eesmärk on luua lasteaias üksteist arvestav ja kaasav suhe, luua
kiusamist ennetav käitumiskultuur, kus suhtutakse üksteisesse sallivalt ning austavalt.
• Täiskasvanud vastutavad laste seas toimunud kiusamise eest.
• Kasutusel on ennetusstrateegiad.
• Kiusamisevastase töö üheks sihtgrupiks on kiusamise pealtvaatajad.
• Laste koosluse areng, mida iseloomustab sallivus, austus, hoolivus ja julgus.

Lasteaias on 8 rühma ,kes on liitunud “Kiusamisest vabaks!” programmiga.

Rohkem informatsiooni  https://kiusamisestvabaks.ee

 

Robootikategevused

Robootika vahendite kasutamine loob seoseid erinevate ainevaldkondade (mina ja keskkond,
keel ja kõne, matemaatika, kunst, muusika ja liikumine) vahel ning muudab veelgi
huvitavamaks lasteaias kasutusel olevate aktiivõppe metoodikate kasutamise (Kiusamisest vaba
lasteaed, õuesõpe, projektõpe).
Robootika vahendite kasutamine on motivaatoriks eesti keelest erineva koduse keelega lastele
eesti keele õppimisel (sõnavara arendustöö ja jutustamise oskuse arendamine).

 

Suukool.  

Suukool on üleriigiline projekt, mis tegeleb laste ja noorte hambahaiguste ennetusega. Projekti rahastab Tervisekassa ning tegevusi viib ellu Eesti Hambaarstide Liit. Suukool on mõeldud nii lastele kui ka kõigile, kes nendega kokku puutuvad: lapsevanematele, vanavanematele, õpetajatele, kasvatajatele, hooldajatele, hambaarstidele jne.

Projekti eesmärgiks on tõsta teadlikkust suutervisest, et Eestis kasvaksid tervete hammastega lapsed.

Suukool.ee-st saate teada, kuidas hoida enda ja oma lapse hambaid tervena.

Projekti tegevused on väga mitmekülgsed – materjalide väljatöötamine, tootmine, levitamine, loengute läbiviimine, kampaaniate korraldamine, üritustel osalemine ning koostöö erinevate partneritega, tänu millele saavad uusi teadmisi kümned tuhanded lapsed ja täiskasvanud.

Rohkem informatsiooni   https://suukool.ee/et/

Teatritegevus.