LAPSE ARENGU HINDAMINE
- Lapse arengu hindamine on osa igapäevasest õppe- ja kasvatusprotsessist. Lapsi
jälgitakse nii igapäevatoimingutes, vabamängus kui ka pedagoogi suunatud tegevustes. - Lapse arengut hindavad tema rühmaõpetajad, kaasates vajadusel rühma abiõpetaja,
lasteaia logopeedi ning ainevaldkondade – muusikaõpetaja. - Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused ning õppe- ja
kasvatustegevuse valdkondade tulemused. Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt,
väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid
hoiakuid, eripära ja huvi. - Vähemalt kui üks kord õppeaastas viivad õpetajad lapse arengu hindamiseks ja
toetamiseks lapsevanemaga läbi arenguvestluse. See annab tagasisidet lapse arengust ja
õppimise tulemustest, selgitab lapsevanema seisukohad ja ootused lapse arengu suhtes.
Arenguvestlused toimuvad eelnevalt kokkulepitud ajal. Lõpus vormistatakse
kokkuvõte, mis toob välja lapse tugevad ja toetust vajavad küljed, tegevused tema
toetamiseks..
Hindamise korraldamine.
Lapse arengutaseme hindamist kirjalikult viiakse 2 korda aastas (sügisel ja kevadel) tema arengu
dünaamika jälgimiseks: pedagoogid hindavad ja analüüsivad lapse teadmisi ja oskusi, võrdlevad
eelmise hindamise tasemega. Vajaduse korral teeb pedagoog muudatusi lapse arengukeskkonda,
korrigeerib õigeaegselt lapse arenemist.
Hindamise meetodid:
- vaatlused, tegevuskirjeldused;
- vestlused, intervjuud lastega, küsitlus;
- laste kunstitööde analüüs;
- testid ja muud arengu hindamise vahendid;
- töölehed;
- fotod laste töödest.